Szülni, de minek?

2017. június 01. 16:26 - pufferblog

Már nemcsak szülünk. Teleszülünk. Mázsás súlyként nyomják a méhünket Kövér László meg nem született unokái. Mindeközben a GYES összege siralmas, a rugalmas munkaidő a legtöbb munkahelyen csak utópisztikus gondolat. A gyerek, aki reményeink szerint már iskolás korára elsajátít majd legalább egy idegen nyelvet, nagy valószínűséggel persze nem akar majd ebben az országban élni – miért is akarna? Az oktatás elavult, a kórházakba jó esetben inkább csak meglepődni járunk, hogy jé, akadnak, akik a lealacsonyító fizetések és embertelen beosztások ellenére a tudásuk legjavát adva itt még dolgoznak – kérdés, hogy meddig. 2019-re elfogynak az uniós támogatások, erősödik az orosz befolyás, távolunk „Európától” – jelentsen ez nekünk, magyaroknak bármit is.

De mi van, ha minden kormánykommunikációval szembeni ellenérzésünk és minden logikus észérvünk ellenére mi mégis gyereket akarunk vállalni? Egyszerűen csak azért, mert a gyerekek halál cukik, és munkál bennünk mélyen belül valami anyai ösztön féle, a vágy, hogy a férjünkkel egy nagy, nyüzsgő, idegtépő családban töltsük a napjainkat?

Szerencsére mindig akadnak olyanok, akik gyorsan rövidre tudják zárni az ilyen összetett problémákat. Az ember lánya békésen kortyolgatja a délutáni kávéját, amikor egyszer csak szembejön a megoldás: „Az észt szociális miniszter a szülése után pár nappal, csecsemővel a karján vett részt a kormányülésen, ilyen a modern nő, nem akar kiesni a munkájából és gyerek mellett is dolgozik, akár távolról vagy részmunkaidőben.” Tekintsünk el attól, hogy ez a bevezető nettó hazugság: mert képzeljük el, hogy hangozna ez a mondat, ha nem egy egészen kivételes helyzetben lévő felsővezetőt rakunk a példába? A Mekiben már pár nappal a szülés után mosogatnak a lelkes alkalmazottak? De reklámnak se lenne utolsó: „fogorvosi rendelőnkben pár nappal a gyereke születése után már betömi a fogát kedvenc fogorvosa!” Haladjunk!

„Az újabb honi szüléstámogató csomag ezért egy elavult nőképből kiindulva próbálja azt preferálni, hogy a nők könnyebben és tovább maradjanak otthon a gyerekekkel, mert egy mai képzett nő legfőbb és teljesen érthető félelme a gyerekszülés kapcsán, hogy kiesik a karrierjéből, elveszíti a szociális kapcsolatrendszerét, nem akar ezekről lemondani, a család mellett független egzisztenciát is szeretne, nem akar évekre a konyha-pelenka-játszótér rabláncán ragadni, ezért a munkába visszajutást segítő intézkedéseknek van értelme, a tovább otthon maradást lehetővé tevőknek kevés és az a gazdaságot sem lendíti fel, ha a roppant értékes női munkaerő, ne feledjük, sokkal több a női diplomás, évekre kiesik az eleve nagyon feszített munkaerőpiacról.”

Értem, tehát nem(csak) teleszülünk, hanem GDP-t is termelünk. Heuréka.

Amennyiben nem csak a méhünk az, amit ki lehet használni, hanem vissza lehet menni például 2 hónappal szülés után egy multinak profitot termelni, a helyett, hogy a saját gyerekünkkel fedeznénk fel újra, mekkora poén a kukásautó, akkor mindjárt kerekebb az élet.

Mi lenne, ha kormánnyal egyetemben a gazdasági liberálisok is kiszállnának a méhünkből és gyerekszobáinkból?

Igen, a nő értékes munkaerő, megéri megkönnyíteni számára a munkába valló visszatérést. Megfizetett, rugalmas munkaidővel, ahol lehetséges, távmunka biztosításával. Több bölcsődével, óvodával – bennük képzett kisgyermeknevelőkkel és szakdolgozókkal. A visszatérés idejéről viszont dönthessen az, akit érint. Az anya végzettségétől a család anyagi helyzetéig rengeteg befolyásoló tényező játszik szerepet ebben a döntésben, nem utolsó sorban a gyerek maga. Nem mondhatjuk, hogy minden gyerek esetében ártalmas egy éves kor után a bölcsőde, ahogy azt sem, hogy ne lenne olyan, akinek kimondottan jót tesz, ha az anyukája (vagy az apukája) 2 éves koráig otthon tud vele maradni. Aki a tapétát kaparja pár hónap után, ha nem dolgozhat, mert a munkájából meríti a flow-élményt, az inkább menjen vissza részmunkaidőbe mielőbb, mert semmit se fog profitálni a gyerek egy boldogtalan szülőből. Aki viszont ki tud teljesedni az otthoni létben és megteheti, esetleg tudja a gyerekéről, hogy még nem áll készen a hosszabb távollétekre, az nagyra fogja értékelni, hogy lehetősége van tovább otthon maradni.

Nem kérdés, a kormány demográfiai programja kevés, önmagában valószínűleg nem fog sok bizonytalan, ambivalens érzésekkel küszködő párt arra inspirálni, hogy vállaljanak (több) gyereket. Nem fogja megoldani a mélyszegénységbe született gyermekek problémáját sem. Lehet és kell is kritizálni. Arra viszont semmi szükség, hogy azokat minősítsük a kritikánkkal, akik életüknek abban a szakaszában, mikor gyereket vállalnak, nem a gazdaság fellendítésén kívánnak fáradozni, csupán egy egészségesen kötődő (ezáltal, felettébb elítélhető módon pocsék fogyasztó) embert kívánnak elindítani az útjukon.

57 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://puffer.blog.hu/api/trackback/id/tr6812557681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anyadmajma 2017.06.02. 16:52:56

Előzetes moderáció van? Vagy a fideszes bértrollok a csíksomlyói vonatot tolják, hátha jobban fizet?

Amúgy meg nem kell ittend hisztizni, kedves Blogger! Megaszonta a párt, hogy ha kijön a nő a konyábú, akkó túl hosszú a lánc.
Hogy a kedves mamájuk mire gondolt, amikor ideellette az ilyeneket, az számomra rejtély.

anyadmajma 2017.06.02. 16:57:46

Nincs:) akkor a gyökerek kaptak más ukászt:)

Kitta/na 2017.06.02. 17:18:10

Már a szösszenet feléig eljutottam, de így olvastam: mívan!? Aztán, gondoltam a végére csak leesik némi konklúzió, de csalódnom kellett :-D

Pipas 2017.06.02. 17:20:18

"Mindeközben a GYES összege siralmas"

Pénzé' szülnél, csak kevesled? Akkó ne szüjjé!

anyadmajma 2017.06.02. 17:54:24

@Pipas: anyád biztos büszke rád, menjél szépen oda hozzá, mondd csak meg neki, hogy mit is gondolsz a nőkről, mit mondott a gazdád, mi a véleményed.
biztos megsimogatja érte a kis buksidat.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.02. 18:07:01

Az önfenntartás természetes emberi ösztön. Ezt mindenki érti, a liberálisokon kívül.

Evel Knievel 2017.06.02. 18:11:28

Akkor ne szülj bazdmeg, mit pofázol bele valamibe amihez nyilvánvalóan semmi közöd? Menj és részegedj le valamelyik romkocsmában hogy az alkesz angol "turisták" levizelhessék a hátad valamelyik kapualjban..két Momemtum performance között.. Köcsög

NBarbieReloaded 2017.06.02. 18:17:06

Ahogy varhato volt, par napon belul a sokadik libsi hisztiblog a temaban. Ha tamogatja az allam a gyerekvallalast az a baj, ha nem akkor meg az. Szanalmas.

En egyebkent orulnek neki, ha mondjuk Angliaban lennenek csak olyan tamogatasok a gyerekvallalashoz es neveleshez, mint otthon.

Kezve ott, hogy anyukanak osszvissz 9 honapig jar ugymond fizetes. 6 hetig a fizetese 90%-ka, utana a maradek idore 50%. Utana egy forint se. Meg a gyerek azt hiszem 18 eves koraig heti 20 font (nem egesz 3 ora bere minimalberen).
Azt nem tudom hogy gondoljak, hogy anyuka 9 honapos gyereket hagyjon otthon, vagy adja be bolcsodebe. 9 honaposan meg semmit nem tud onalloan csinalni. Egyreszt. Masreszt a bolcsi is fizetos, meghozza brutal arak vannak. Majd a gyerek 2 eves koratol jar kemeny heti 16 ora ingyen bolcsi. Hogy a koztes 1 ev 3 honapban hova rakod a gyereket, kit erdekel. De meg ha be is akarnad adni, iszonyat varolista van bolcsodekbe.
Egyik ismerosom beiratta a gyereket januarban, mondtak neki, hogy ok, otvenvalahanyadik a sorban. Hivta oket 3 honap mulva, akkor mar csak kb. a negyvenedik volt.

Hat itt ilyenek vannak, szoval az allam abszolut nem tamogatja a gyerekvallalast, kb ugy van kialakitva a rendszer, hogy apuka keressen annyit, hogy anyukanak ne kelljen dolgozni, ha nem akkor ne vallalj gyereket.
Mondjuk azt meg egyaltalan nem ertem, hogy mindezek figyelembe vetelevel megis hogy tud eltartani az osszes nigger, arab, zsido egy focicsapatnyi gyereket. De szo szerint, ez nem koltoi tulzas.

Ezek utan az otthoni 2 vagy 3 eves korig jaro gyes/gyed, ingyen bolcsi, ingyen ovoda, egyeb penzek a gyerek utan, hat szerintem nem olyan rossz.

Budapest a kutyaszar városa 2017.06.02. 18:25:33

@Evel Knievel: Nem értetted meg a poszt lényegét : itt az ÖNRENDELKEZÉSRŐL van szó, arról, hogy se egyház, se párt, se állam ne pofázzon bele abba, hogy akar-e valaki szülő lenni vagy sem ! A posztoló - nagyon helyesen - arra a következtetésre jut, hogy legyen ez az egyén szabad, szuverén döntése.

-JzK- 2017.06.02. 18:37:52

www.ferfihang.hu

Ajánlok egy könyvet, a címe Buchanan, Pat – The Death of the West, magyarul is megjelent “A nyugat halála” címmel, de angolul itt letölthető: docdro.id/4zLfAw3

mek.niif.hu/06800/06897/html/0410.htm

„Uniszex” társadalom – avagy „ha felnő, majd eldönti”

Szakállas vicc (szó szerint), de aktuális. A liberális a parkban tolja a babakocsit. Oda megy hozzá egy ember, megcsodálja a gyermeket, majd megkérdezi: „de aranyos, kisfiú vagy kislány?” Erre a kérdezett felháborodva kifakad: „mit tudom én, majd ha felnő eldönti!”. Kicsit olyan ez, mint a „főnök vicce”. Addig röhögünk rajta, amíg rá nem jövünk, hogy az a napi feladat (esetünkben a szomorú valóság). A politikai korrektség szellemi alapjaira épülő liberalizmus a férfi és női családi/társadalmi szerepeket csereszabatosnak tekinti, a két nemet pedig nem csak egyenlő jogúnak, de gyakorlatilag egyformának is. A mindenki számára szembetűnő különbségeket a kultúra, a vallás és a szocializáció/neveltetés számlájára írják. Nincsenek már „férfi szerepek”, „férfias szakmák”, sem „női szerepek”, nincs már apa vagy anya, csak „szülő 1″ és „szülő 2″, – s aki ezt kétségbe vonja, az bizony „szexista”.

Tekintetbe véve, hogy ma egy családot egy szülő (az apa) jövedelméből igencsak nehéz fenntartani, vagyis a jelen rendszer nem csak ideológiai, de gazdasági eszközökkel is szinte kikényszeríti a nők munkába állását, a feminizmus azon követelésével, miszerint ugyan azon munkáért a nőnek ugyan olyan bér jár, mint egy férfinak, nem lehet vitatkozni. Ahogy azzal sem, hogy ha egy munkakörre egy nő egyébként fizikailag, szellemileg alkalmas, akkor női mivoltára hivatkozva ez a munkakör nem tagadható meg tőle. De Sz, már a harmincas években figyelmezettet: „Bűnt követ el az a rendszer, amelyik a nőt szent hivatásától elvonja, mint munkást kihasználja és anyagi feltételek után rohanó “férfinőt” teremt belőle.” A kulturális marxizmus lelkes támogatását élvező, s már a politikai korrektség szerves részévé vált feminizmus azonban éppen ezt teszi. A cél a hagyományos család szétverése – mindez az „egyenjogúság”, a „nők felszabadítása” jelszavai mögé rejtve, tekintve, hogy a család felszámolásának szándékát (ami egy érezhetően negatív dolog) kevés nővel lehetne a maga csupasz valójában megetetni, ezért pozitív, az emberek által általában szimpatikusnak gondolt fogalmakba (egyenlőség, szabadság, boldogulás, önmegvalósítás) csomagolják. A feminizmus a nőket a hiúságukon, büszkeségükön keresztül próbálja a kulturális marxizmus céljaira motiválni. „Te is képes vagy rá”, „valósítsd meg önmagad”, „tudod te ezt még jobban is, mint egy férfi” és hasonlók. Így azon nők, akiket a gazdasági szükségszerűség esetleg nem kényszerít munkába, állást vállalnak azért, hogy megmutassák a világnak, hogy vannak olyan jók, mint a férfiak. Megjegyezzük, némely területen még jobbak is, de ez egy másik fejezet témája. Így a rendszer által mesterségesen keltett lelki (önmegvalósítás, bizonyítási vágy) illetve anyagi (a puszta létfenntartástól a presztízs-fogyasztásig széles a skála) szükségletek képesek rákényszeríteni a nőt arra, ami ellen egész valója a leghevesebben tiltakozik. E tiltakozás letörését szolgálja a tudatipar, az iskolától az egyetemig, majd a média és a kultúra. Ennek köszönhetően a hagyományos anyaszerep mára „ciki” lett, a családjáért élő nő „elnyomott rabszolga”. A szórakoztatóipar ma a nőket keménynek, rámenősnek ábrázolja és szinte kivétel nélkül szinglinek, aki a munkájában, kedvteléseiben (szórakozás, fogyasztás) teljesedik ki. „Ma a nyugati nők milliói osztoznak a feministák házassággal és anyasággal szemben tanúsított ellenséges beállítottságában. Milliók tették magukévá a mozgalom célkitűzéseit, és nem áll szándékukban férjhez menni, pláne gyermeket szülni. Marcuse Élvezeti Elvével való azonosulásuk, a szexuális forradalomban vállalt elkötelezettségük azt jelenti, hogy a házasság a sor végére került. És – amint válási és születési statisztikáink mutatják – még a megkötött házasságok is kevésbé tartósak és termékenyek.” (Buchanan)

A nők a gazdasági kényszer, illetve a pszichológiai kondicionálás előtt meghajolva, bárki által elvégezhető munkák felvállalásával bizonyítják értéküket a világnak, miközben a senki más által el nem végezhető és a társadalom számára nélkülözhetetlen hivatásukat második helyre szorítják, esetleg teljesen feláldozzák a karrier, illetve a megélhetés oltárán. Tanár, orvos, ügyvéd, közgazdász vagy „manager”, esetleg gyári munkás bárki lehet, édesanya viszont nem. Olyan nők persze mindig voltak, leginkább a középkorban, akik a hivatásukért lemondtak a családról, hogy teljes lényükkel átadhassák magukat annak, amit csinálnak. Őket hívják apácának. De őket nem az „önmegvalósítás”, a pénzszerzés vagy az érvényesülés motiválta, és csupán egy dolgot „akartak megmutatni”, a világnak: Krisztus szeretetét.”

-JzK- 2017.06.02. 18:38:22

Az átlagemberek tömege hajlamos a nyugati népességcsökkenést kizárólag gazdasági, pénzügyi okokkal magyarázni, de szem elől téveszti, hogy Európa egyik leggazdagabb országának, Németországnak a népessége katasztrofálisan csökken, s ugyanakkor a harmadik világ számos, igen szegény országának népessége ugrásszerűen növekszik, és ez mindennél fényesebben bizonyítja, hogy ez a jelenség gazdasági-pénzügyi okokkal nem magyarázható. Ezzel szemben Buchanan a legmélyebb okot a Marcuse által propagált és a hatvanas-hetvenes évek óta széleskörűen elterjedt élvezeti elvben látja. Nem arról van szó, mintha az élvezet igenlése önmagában rossz lenne. Aquinói Szent Tamás A teológia foglalata című főművében kimutatja, hogy a szomorúság az ember lelki, erkölcsi életét legjobban veszélyeztető érzelmi állapot, amelynek ellenszeréül többek között éppen az élvezetet ajánlja, amely, mint gyönyörködtető jó, a hasznos jónál magasabb értékű. A hasznos jó nem öncél, csak eszköz; az élvezet már öncél, de nem végső cél; az erkölcsi jó követése teszi egyedül lehetővé, hogy az ember elérje a végső célját, és ezzel annak meg nem szűnő élvezetét is. Ha az élvezetet tekintik legfőbb és végső értéknek, ahogy ezt Marcuse sugallja, értelmetlenné válik minden áldozatvállalás, minden olyan kötelességteljesítés, ami fáradsággal, erőfeszítéssel, olykor lemondással jár.

Buchanan helyesen mutat rá, hogy az élvezeti elv csúcsértékké minősítése nagymértékben hozzájárult az abortusz, a homoszexualitás és az eutanázia nagymértékű elterjedéséhez, és ez a három már közvetlen kihatással van a Nyugat tragikus népességcsökkenésére. De ugyanennek vannak közvetett okai is, és ezek közül kiemelkedik kettő. Az egyik a kényszerű női munkavállalás, amely a monogám család halálával fenyeget. A hangsúly viszont a kényszerű női munkavállaláson van Buchanan-nél, és ezt fontos szem előtt tartanunk, ugyanis semmi negatív következménnyel nem jár, ha az a nő, aki hivatást érez tudományos, vagy művészi munkára, vagy küldetésének érzi, hogy például gyermekorvos, óvónő, esetleg bölcsődei gondozónő legyen, önként, anyagi kényszertől mentesen ilyen munkát vállal, hiszen ez női mivoltának és a férfihoz való viszonyának nem eltorzulását, hanem kiteljesedését eredményezi. De a kényszerű munkavállalás hosszú távon feltétlenül árt a monogám családnak és előrevetíti a Nyugat halálát.

Buchanan a Nyugat halálának másik közvetett okát a feminizmus kultuszában látja. Ez az irányzat valójában nem a nők igazi értékét védi, hanem valódi célja a nőket a férfiak ellen uszítani, és ezáltal a legmélyebb emberi kapcsolatnak, a férfi-nő kapcsolatnak, és ezen keresztül a legkisebb, de legalapvetőbb emberi közösségnek, a családnak bomlasztása, elsorvasztása, s ezáltal a társadalom atomizálása, izolált egyedekre való szétzúzása, hogy ezzel helyet készítsen egy nem-keresztény alapon nyugvó „új társadalom” számára.

A Jewish World Review-ban azt írja egy feminista: „Minthogy a házasság alkotmányosan rabszolgává teszi a nőt, világos, hogy a női mozgalmaknak ezen intézmény támadására kell koncentrálniuk A nők szabadsága nem valósítható meg a házasság eltörlése nélkül.” A feminista ideológia ostromában ezer százalékkal nőtt – az 1970-es 523 000-ról mára 5,5 millióra – a házasság nélkül együtt élő párok száma. Az egyedülállók háztartásának száma az USA-ban ma már nagyobb arányú (26%), mint a hagyományos családé. A populáris kultúra értékrendjében a szex rangja magasan felülmúlja az anyaság rangját; a női magazinok, a romantikus lektür és a tévé főműsoridőben ünneplik a szexet, a karriert, a szinglit. A gyermek a nagymamára marad. „A burjánzó szabadszerelem és az általánossá vált válások, a pornográfia térnyerése és a Playboy-filozófia fő irányzattá válása, az adódollárokból történő abortusztámogatás, az, hogy Amerika megérte azt a napot, amikor arról olvas, hogy tinédzser korú lányok kukákba dobják újszülött babáikat, és kint hagyják őket a havon […] Valóban, az új világ a hajdani pogány Róma értékrendjét teszi magáévá, ahol a nem kívánatos gyermekeket kitették egy domboldalra, hogy ott pusztuljanak el.” A szociális kultúrát és az adórendszert a feminizmus és az ellenkultúra értékrendszere, itatja át. Szabad társadalom nem kényszerítheti a nőket gyermekvállalásra, de egészséges társadalom megjutalmazhatja fenntartóit, az anyákat.

-JzK- 2017.06.02. 18:39:08

Nem kis részben a Frankfurti Iskola destrukciói nyomán „az apa, az anya, a gyermek családmodell ma az amerikai háztartások kevesebb mint egynegyedét képviseli. A nők felszabadítása a hagyományos feleség és anyaszerep alól, amelyben kétségkívül az iskolák voltak a bajnokok, azt eredményezte, hogy ezen szerepek elveszítették jelentésüket, és eltűnőben vannak az amerikai társadalomból.” A feministák házassággal és anyasággal szemben tanúsított ellenséges beállítottságában a nyugati nők milliói osztoznak, nem áll szándékukban férjhez menni, s még kevésbé gyermeket szülni. Azonosulásuk Marcuse Élvezet Elvével és a szexuális forradalommal a folytatás megtagadását jelenti. „A fogamzásgátlás, a sterilizáció, az abortusz és az eutanázia a »halál kultúrájának« négy lovasa […] A tabletta és a koton lett a kulturális forradalom sarlója és kalapácsa.

A családok szétverésének eszközei: a nők “egyenjogúságának” olyan irányba fordítása, hogy a nő megszűnjön családanya lenni, és először karriert, később meg már az önmagába zárt egyéni boldogágát keresse. A mai, “modern” szinglik nem attól lesznek boldogok, hogy három-négy gyerek, 10-15 unoka veszi őket körül. A pisis pelenka fárasztó és kicsinyes holmi, a szülésektől ellazuló has és lógó mell pedig abszolút ellentmond a reklámok idealizált húszéves, karcsú, ránctalan cicababáinak. Ma a szex már abszolút öncél, és több könyv, videó és egyéb jelenik meg az élvezeti technikákról, mint a gyereknevelésről. A buzik intenzív támogatása is ennek a taktikának a része – Buchanan kitért arra is, hogy miképp kényszerítették ki a WHO ezzel kapcsolatos masszívan politikai döntését az amerikai pszichiátriai társaság kőkemény befolyásolásával.

A család megsemmisítéséhez hozzájárul az abortusz liberalizálása is. Az utóbbi évtizedekben csak az USA-ban 40 millió abortuszt végeztek el.Magyarországon a helyzet még ennél is rosszabb, ha a megszületett és méhben megölt csecsemők arányát nézzük. Az abortusz szabadsága talán a legkeményebb csapás a keresztény egyház abszolút élettiszteletére: ugyanis következik belőle, hogy az életet máshol sem tekinti prioritásnak a harcias kultúrmarxizmus, és támogatja az eutanáziát, az öngyilkosság szabadságát. Félelmetes, hogy amikor Európában a népességi válság az aktív korúak megfogyásakor és a nyugdíjasok számának megkettőződésekor – úgy 2050 táján – vajon milyen liberális áramlat várható? A ma eltűrt, sőt, egyre inkább orvosi segítséggel is támogatott öngyilkosságok esetleg elvárt magatartássá válnak majd az eltartandó öregektől???

MEDVE1978 2017.06.02. 18:39:33

Ha már erre a célra akarunk költeni, nem biztos, hogy a közvelten támogatásoknál kellene kezdeni. Lehet, hogy inkább arra kellene egy adag - akár uniós - pénzt fordítani, hogy bölcsődéket építsenek, illetve megemelni az óvodai és bölcsödei dadusok fizetését. Ma Magyarországon a gyerekek 14%-nak van bölcsődei helye.
hvg.hu/itthon/20151020_Fidesz_csaladpolitika

Márpedig az anyukák munkába való visszatérésénél sokkal jobban számít, hogy a gyereket napközben ott lehet-e hagyni. Emellett lehetne támogatni a részmunkaidős foglalkoztatást munkába visszatérő anyukáknak, akár járulékkedvezménnyel is.

na4 2017.06.02. 18:49:20

Szörnyü már olvasni ezt a vég nélküli rinyálást, vernyákolást, nyafogást. Ez sem jó, az sem jó, ez sem elég, az sem elég, miért nincs ez, miért nincs az, adjanak többet, meg adjanak még, meg mégtöbbet, mindenért valaki más a hibás, vég nélkül megy ez az örökös höbörgés, ez a károgás. Ez az egyik legnagyobb magyar átok!

MEDVE1978 2017.06.02. 19:17:12

@-JzK-: Ez sokkal több oldalú. A fejlődőnek nevezett országokban egymással összejátszó tényezők miatt nagyobb a népszaporulat. A teljesség igénye nélkül a népességnövekedés okai: nincs pénz a fogamzásgátlásra és a kultúrával is ellentétes, ez korábban nagyon eredményes túlélési stratégia volt (a nagy gyerekhalál %, éhínség, háború, betegségek miatt), egyfajta társadalombiztosítás (nyugdíj) szerepet is betölt a sok gyerek (valamelyikük majd gondoskodik a szülőkről), a korábban sokkal nagyobb mortalitással járó betegségeket visszaszorították, kevesebb jóval az éhínség stb. A fejlett országokban ezek a tényezők nincsenek meg, helyettük vannak növekvő társadalmi egyenlőtlenségek és a középosztály régi fényének elvesztése. Ebben valóban van individualizmus és van abortusz is, de hasonlóan szerepet játszik benne az, hogy a nők is munkát kell vállaljanak egy család eltartásához, már nem tud csak a férfi eltartani, illetve az is, hogy folyamatosan nő a bizonytalanság a társadalom 90%-ban a jövőt illetően.

Magyarországon igazából nem ez a helyzet, nálunk nagyon egyértelműen szívesen szülnének a nők.
www.hetek.hu/belfold/201210/miert_nem_szuletnek_meg_a_tervezett_gyerekek

Nálunk a nők egyértelműen 2-3 gyermeket akarnak és ebből születik átlagosan 1,4. Ez bizony nem azt jelzi, hogy ezeket a nőket időközben az élvhajhászat kapta el, hanem az, hogy a társadalom nem kínál megfelelő körülményeket ahhoz, hogy a kívánt gyermekek megszülessenek.

Az Ellenálló 2017.06.02. 19:56:49

Nagyrészt egyet lehet érteni a posztban írottakkal, ugyanakkor a munkába való visszatérés idejébe a munkáltatónak valamiféle beleszólásának kell, hogy legyen, hiszen egyik munkáltató sem szereti a bizonytalanságot. Nyilván ez megegyezés kérdése, ami előfeltételez egy egészséges munkáltatói-munkavállalói viszonyt.

@-JzK-: Ennyi hülyeséget összehordani már művészet. Kezdve azzal a ténnyel, hogy a liberalizmus nem egy ördögi, gonosz irányzat, mint ahogy azt a konzervatív jobboldal folyton állítja. A liberalizmus a szabadság, egyenlőség és testvériség alapelveiben gyökerezik.

Másodsorban nem minden liberális (szélsőségesen) feminista. A feminizmusnak valóban van egy szélsőséges irányzata, amely főleg az USA-ban fellelhető. Ezek a feminista szélsőségesek a férfiak korlátozását, beszabályozását akarják a mindennapi életben, egyesek pedig szex negatívok, akik szerint a férfiaknak ki kell halni, majd megoldják a nők a lombikprogrammal a túlélésüket.

Harmadszor, a homoszexuálisokat, az abortuszt és az eutanáziát mindig is bűnbakként állították be a keresztény jobboldal szószólói. A probléma ezzel csak az, hogy nem ilyen egyszerű a dolog. A homoszexuálisok nem azért vannak többen, mert népszerű annak lenni. Aki homoszexuális, az annak született, max egyre többen fel merik vállalni. Nem választás kérdése, ahogy a heteroszexualitás sem.
Az abortusz érdekes dolog. Kutatások bebizonyították, hogy a keresztény nevelést kapott nők körében sokkal nagyobb az abortuszon átesett nők száma. Ugyebár a bigott vallásosak nem használnak fogamzásgátlást sem, ami ennek erejét venné, ugyanis szexelni az emberek kapcsolaterősítés céljából is szoktak (vagy mert jólesik). Aki mást állít az álszent.
Az eutanáziát felhozni pedig nettó badarság, mivel egyrészt nálunk az aktív eutanázia tilos, másrészt súlyos beteg, haldokló, szenvedő emberek önként döntenek arról, hogy meg akarnak halni. Senki nem akarja a szüleit, nagyszüleit ennek alávetni csak azért, hogy ne kelljen kit eltartani.

odamondó 2017.06.02. 20:04:17

konyha-pelenka-játszótér rabláncán

Jaja a bunkó főnök rablánca sokkal jobb. Idióta kollégák sokkal jobbak, mint a saját vérszerinti gyereked. Szánalmasak vagytok.

Az Ellenálló 2017.06.02. 20:09:46

@MaxVal BircaMan HJCD: Ez az állítás így nem igaz. A liberálisok (jómagam is) elismerik az önfenntartás ösztönét. Azonban abba, hogy ezt mikor és hogyan végezzem sem a társadalomnak sem az államnak beleszólása nincsen, meghatározva azt a követelményt, hogy minden résztvevőnek legalább 14 év felettinek kell lennie és bele kell egyeznie a dologba.
Ha valaki nem akar (vagy nem tud) gyereket szülni arra nem kényszerítheted rá az akaratodat, hogy márpedig neked szülnöd kell, mert kihal a nemzet. A gyerekvállalás mindenki magánügye.

MutánsJane 2017.06.02. 20:25:05

@Az Ellenálló: Bocsi, de ne ess már ennek a debil bircának a hibájába. Az önfenntartás és a fajfenntartás két külön fogalom. Az önfenntartás a primér túlélési ösztönt jelenti. A fajfenntartás ösztöne még az állatvilágban is csak ez után jön.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.02. 20:49:52

@Az Ellenálló:

Ahol a gyerekek születése csak magánügy, az egy haldokló, liberális társadalom.

Evel Knievel 2017.06.02. 20:55:53

@Budapest a kutyaszar városa: Én értelek, de Te is próbáld megérteni: egy országot vezeti annyi mint gondolni arra hogy legyenek polgárok 10-20-50-100 év múlva is. Semmi köze ennek a nők önrendelkezési jogához. Senki nem vitatta el hogy joguk van azt csinálni amit akarnak. De ne vitassa már el senki azt a jogot hogy az ország jövőjéről beszéljünk. De tudod mit, öntsünk tiszta vizet a pohárba: nem akarok se niggereket se arabokat látni ebben az országban lakosság pótlás céljából. Kellenek a magyar gyerekek. Nem szír, nem szudáni, nem marokkói gyerekek hanem MAGYAR gyerekek. Ez itt a lényeg. Nem az hogy egy ostoba picsa akar e szülni vagy sem. Régimódi vagyok :) Isten Haza Család és a Hiszekegy..

Evel Knievel 2017.06.02. 20:59:22

@-JzK-: vendégem vagy egy kávéra teára szörpre vagy sörre, bárhol bármikor.

Figyel Castro 2017.06.02. 21:17:20

@MaxVal BircaMan HJCD: nem. Az egy virágzó liberális társadalom.

2017.06.02. 21:24:47

@odamondó:
" konyha-pelenka-játszótér rabláncán"

Igen, ettől én is dobtam egy hátast.

De ha jobban belegondol egyébként az ember, ilyen hozzáállással inkább ne is vállaljon gyereket, mert csak azt éreztetné szerencsétlennel, hogy azzal, hogy megszületett, szegény anyucinak ez mekkora áldozatvállalás és kínszenvedés volt.

Pipas 2017.06.02. 21:57:26

@na4: "Szörnyü már olvasni ezt a vég nélküli rinyálást"

Egyetértek, engem is zavar. De persze nem mindenki ilyen ám, csak keveseb, viszont nagy a hangjuk. Mondjuk az index tle van ilyenekkel. :(

Pipas 2017.06.02. 21:58:36

@MutánsJane: "A fajfenntartás ösztöne még az állatvilágban is csak ez után jön. "

Nincs olyan, hogy fajfenntartás ösztöne. Génszelekció van.

zizi77 2017.06.02. 22:22:11

Amíg nem kötelező, addig mire ez a nagy felháborodás. Tessék olvasni "A szolgálólány meséjét"! Na ott kötelező. Az, hogy megtámogatják ezzel-azzal a gyerekcsinálási kedvet, még nem diktatúra. Aki meg ezért nem akar szülni, csak újabb kifogást keres. Én speciel pont lesz@rom, ki hány gyereket szül, csak ne ezzel tessék már takarózni, mert szánalmas!

komisz_kölök 2017.06.02. 23:06:12

@-JzK-: ezt vegig nekünk mondtad? Hogy klasszikust idezzek pontatlanul.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.02. 23:07:15

Oké, az ide beíró férfiak közül ki mennyi gyermeket nemzett és a porontyokkal mennyi időt töltött otthon? Volt velük gyesen? Az első házasságukban élnek még mindig? Nem csalták meg a gyermekeik anyját? A gyermekeikkel töltik idejük nagy részét vagy dolgoznak a multinak? Miért hiszik, hogy csak a nő dolga lehet a háztartás és a gyereknevelés? Oké, a nő megszüli a várva várt utódo(ka)t, de akkor legyen oly kedves és a férfi is gondolkozzon el azon, hogy bevállalja a 100%-os apa szerepet. Szerintem a gyereknevelés és az otthoni bezártság nemcsak a nőt készíti ki, de a férfi is pár hónap után visítva menekülne.
Egyébként mi a fenének vizionáltok nemzethalált? Egyszerűen lecsökken egy fenntarthatóbb szintre a számunk. Nem lesz semmi gond. Vagy ha tényleg totál készen vagytok a pótcselekvésnek kijelölt félelemtől, oda a nemzet, akkor legyetek apák teljesen! A gyerekhez két ember kell, és nem állapot, hogy szinte mindent a nőre terhelne a társadalom.

meszena 2017.06.02. 23:11:45

Ha egy nő nem szül gyereket ott valami nincsen rendben:
1, nincs rendben az anyagi feltétel, nem tudná vállalni, felnevelni, eltartani
2, nincs rendben a társas kapcsolat, nincs megbízható partner, aki felelősen tud viselkedni
3, egészségügyi akadálya van, biológiailag képtelen foganni, megtartani, szülni
4, ha mindez adott, de még sincs gyerek, akkor fejben nincs rendben valami...

meszena 2017.06.02. 23:16:39

@Gamma Leonis: Jogos felvetés, nem lehet ezt az ügyet egyedül a nőkre kenni. Pontosan fele részben a férfiak a hibásak abban, hogy nem születik annyi gyerek, amennyi lehetne.
Kevés a felelősséget vállalni tudó és akaró férfi. (érdekes, Nyugaton egyre több nő választ muszlim férfit, mert a megkötések mellett is megbízhatóbbak, mint a felelőtlenül éldegélő, sokszor gyerekes, tizenéves szemlélettel élő európaiak...)

bbwd 2017.06.02. 23:20:12

szálljatok ki a méhünkből, mi?

az önrendelkezés illúziójánál csak az önérzet mesterséges gerjesztése a kártékonyabb...

meszena 2017.06.02. 23:20:38

@Figyel Castro: Annyira virágzik, hogy képtelen önmagát reprodukálni. Virágzik, de nem terem. A "virágzó liberális társadalom" az önfelszámolás útját járja. Ezt még megtámogatja azzal, hogy a tenyészetet importálja. Erre igazán büszkék lehettek :(

meszena 2017.06.02. 23:23:02

@bbwd: Igazából senkinek nem hiányzik, hogy az ilyenek szüljenek.* De legalább ne propagálnák másoknak is ezt az ideológiát! Lehet, hogy önigazolásként teszik, mert zavarja őket, ha mások nem így gondolkodnak?

* felőlem szülhetnek is, hátha attól helyrezökkennek. A hormonok csodákra képesek...

ezta 2017.06.02. 23:36:17

@meszena: de miért van, hogy szerinted/tek úgy es csak úgy van "rendben", ahogy ti/te gondolod? Nekem az első három pipa, tehát a te analógia szerint a fejemben van a gond. Csak mert nem olvadok el a babillattól, mert nem vágyom síró csecsemőre, es hidd el, nevetgélőre sem, nem rajongok a gyerekekért semmilyen életkorban. De mi ezzel a baj? Hogy hiányzik belőlem az anyai ösztön? Nem hiszem. De nem óhajtok élni vele. Önző vagyok? Bizonyára. De en szeretem az életemet így, es felnőtt lévén el tudom dönteni, hogy van-e szükségem egy szerepre vagy sem függetlenül attól, ami a maradi fejetekben él. Az élet lehet teljes gyerek nélkül is, sőt...! Totális tévképzet, hogy a nőknek szülni kell. Mert a kövér meg a többi alkereszteny ezt szeretné? Sokkal rosszabb az, hogy rengeteg nő valóban megteszi es boldogtalan kolykoket nevel, mert képtelen elfogadni, hogy az élete megváltozott, vagy nem bír leszakadni a gyerekéről, legyen az óvodás, kamasz vagy fiatal felnőtt már.... élni es élni hagyni... szóval szerintem a ti fejetekben van a baj. Mert a méhemben turkáltok, pedig az aztan végképp kurvara magánügy. Üdv: egy boldog gyermektelen mocskoslibsi

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.02. 23:36:27

@meszena: Honnan veszed ezt a mérhetetlen gőgöt, hogy tenyészetnek titulálj bármilyen embercsoportot?!? Az talán nem tenyésztési program, hogy fogy a magyar, akkor szaporítsuk a magyar fajtát, mert kihal?! Egyáltalán kinek képzeled magadat, hogy ilyesmi gondolatokkal pumpálod az egódat, hogy "én most aztán nagyon látom Európa jövőjét, hú de látom, itt élek Orbán valaga alatt, és hú de okos is vagyok..." Még tippelni sem tudunk a jövőre. Mindig bejön valami addig ismeretlen tényező, ami szépen felrúgja a csodásan ékített "én megmondtam" egófényező elme böfögéseinket.

Egyébként mennyi gyereked van? Apa vagy?

meszena 2017.06.02. 23:40:50

@Gamma Leonis:
Csak irónia volt. Semmi más. Sajnálom, hogy így felzaklatott.
Szinte biztos, hogy több gyermekem van, mint neked. De szerintem ez nem érdem, mielőtt dicsekvéssel vádolnál. Csak megkérdezted.

ezta 2017.06.02. 23:41:20

@bbwd: az önrendelkezésnek illúziója az illiberalis allamaitokban van, demokráciákban önrendelkezés van. Meg önérzet, es annak az erősítése, te hímsoviniszta pondró, tényleg nem tudom, miből gondoljatok, hogy bárki testerol-életéről dönteni nem hogy jogotok volna, de bármit is számítana a csökött véleményetek. Szánalom, iszonyú mélységekben járunk...

meszena 2017.06.02. 23:44:27

@ezta: Bölcsesség? Tapasztalat? Ismeret? Nem is tudom, hogy miként jutottam erre a következtetésre. Tudom, és kész.
Ugyanakkor engem egyáltalán nem zavar, ha nem akarsz gyereket. A te dolgod. És ha egyszer megváltoztatnád a véleményedet, akkor se várj tőlem dicséretet, vagy elismerést.

Figyel Castro 2017.06.02. 23:51:19

@meszena: én nem magyarországról beszélek...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.02. 23:53:08

@meszena: Amit írsz, hogy hormonok és kész. Ennyi csak. Felveti bennem az örök dilemmát: létezik a szabad akarat vagy illúzió? Bár úgy tűnik, hogy a férfinak könnyebb megtagadni a természetet, de ez is önbecsapás. Akkor az emberiség szaporodik, sokasodik, akár a lemmingek. Aki pedig egy-egy nemzet, kulturális fajta/típus kihalása miatt kesereg, értelmetlenül pazarolja kurta életidejét. Ma már megvan a technikánk megőrizni az utókor számára kulturális "kincseinket", népünk(?) hagyatékát.

komisz_kölök 2017.06.02. 23:57:07

@MaxVal BircaMan HJCD: mekkora szerencse, hogy Magyarorszagon annyi jo konzervativ cigany ember van...

Jakab.gipsz 2017.06.03. 00:32:05

@Gamma Leonis:

Ezt a tanácsot, miért nekünk mondogatod.

Mondogasd a migriknek, elleni minden emlős tud. Irány Röszke és hangos beszélőn üvöltözz velük.

ezta 2017.06.03. 00:37:55

@meszena: nem vagy bölcs, csak arrogáns, miszerint csakis úgy van jól, ahogyan te látod. (Ergo akinek nincs gyereke, annak baj van a fejével.) a saját tapasztalataidról beszélhetsz csupán, ami felteszem, nem számít reprezentatív felmérésnek, hanem egy szörnyen szubjektív dolog. Valószínűleg nem értjük egymást, mert a legkevésbé sem kell (senkinek) senki mas jóváhagyása, engedélye vagy dicsérete, ebben a kérdésben meg végképp nem. Vagyis bocs.. de. Akinek mégis, na annak es csak annak van némi zavar a fejében, ami egyszerű pszichoterápiával orvosolható, de azzal van a legkisebb baj.

meszena 2017.06.03. 00:39:42

@ezta:
Ha az evolúció alapján szemlélem a világot, akkor az a természetes, hogy az egészséges egyed, ha a körülmények megfelelők, akkor szaporodik. Mondhatnánk, hogy ez a természet szokott rendje.
Az általad említett álkeresztények* meg a Biblia alapján csetlenek, botlanak, ugye. Ott sem kérdés, hogy az élet normális része az utód.
Igaz, az ember nem az állatvilághoz tartozik (szeretném hinni), hanem fölötte áll a döntési lehetőségeivel és a hibáival együtt. Tehát van arra lehetősége, hogy örökbe is fogadjon, ne csak szüljön.
Az vélekedés, miszerint az adja a szabadságot, hogy valaki nem szül, teljesen alap nélküli: Csacsiság.
Bízom benne, hogy egyszer találkozol egy férfival, és megváltozik a véleményed. ha meg nem, hát akkor is a te életed :)

meszena 2017.06.03. 00:46:43

@ezta: Hogy baj van a fejével, nem mondtam.(azt mondtam, hogy fejben nincs rendben) Mert több oka is lehet, hogy valaki, noha lehetne, nem akar gyermeket. Pl. félelem, rossz tapasztalat, rossz környezet, stb. Azt tapasztaltam pl. hogy ahol a környezetben gyermekek születnek és többgyermekes családok vannak, ott a nők szívesebben vállalnak (akár több) gyereket, mint ahol az egyke, vagy egyse a jellemző.
A karakteres, tiéddel ellenkező vélemény nem feltétlenül arrogáns.
A normális gondolkodás nem szorul magyarázatra. Magyarázkodni annak kell, aki újítani akar.

meszena 2017.06.03. 00:53:01

@Gamma Leonis: Ezek nagyon mély gondolatok ilyen késői órán :)
A nemzetek kihalása és születése természetes dolog, ezen nincs is értelme siránkozni. Régen inkább kiirtották egymást, ma önfelszámolás van. (Azért van még kiirtás is...)
Csak a saját nemzetemért aggódom, a többiek aggódjanak magukért...
Jelenleg errefelé nem az a problémánk, hogy túlszaporodnánk. Biztos, hogy itt is fognak élni emberek. A kérdés csak az, hogy kik?

MEDVE1978 2017.06.03. 08:41:17

@ezta: " hiányzik belőlem az anyai ösztön?" Ez érdekes kérdés, én eddig azt tapasztaltam (feleségemnél, rokon anyukáknál vagy ismerősöknél), hogy az anyai ösztön különböző szintű. Feleségem például az első gyerekünk megszüléséig lehet mondani, hogy nem vágyott idegen gyerekekre. Ez azt jelenti, hogy nem vette kézbe, nem volt elájulva tőle stb. Ugyanakkor tervezte a gyerekszülést és tudta, hogy én is akarok gyereket, ezért lett gyerekünk és lett anyai ösztön is. Tehát az evés hozta meg az étvágyat ebben az esetben.

"Önző vagyok?" Ez is egy skálán mozog. Én azt gondolom erről, hogy a gyereket vállaló nő többet ad fel önmagából, a szabadságából, mint az azt nem vállaló. Viszont többet is kap vissza szeretetben az ember egy gyerektől. Abban az értelemben, hogy láthatóan az a kilátás mozgat, hogy milyen sok gonddal jár egy gyerek, a saját további jóléted, tehát önzés motivál.

"Az élet lehet teljes gyerek nélkül is, sőt...!" A teljesség nagyon szubjektív. Ha a természetest tekintjük teljesnek még akkor is. Hiszen lehet természetes egy faj kihalása is mondjuk azért, mert nem szaporodik. Abban az értelemben nem lehet teljes, hogy aki nem szül, az nem próbálhatja ki a gyerek szeretetét, az odaadást, azt az érzést, hogy valaki sokkal fontosabb nálad. Illetve evolúciós értelemben sem lehet természetes, hiszen evolúciós értelemben a faj és az egyén génjeinek fennmaradása és továbbadása a cél (ebben a sorrendben). Ha kulturális értelemben gondolkodom akkor sem, mert jelenleg a nemzet (kulturális egység) érdekeivel ellentétes, ha egy nő nem szül.

Más dolog, hogy figyelembe kell venni a technológiai fejlődést is. Világos, hogy ez a fejlődés tette lehetővé egyáltalán azt a jelenséget, hogy a fejlett országok népességnövekedése lelassuljon (fogamzásgátló, tömeggyártott óvszer kifejlesztése). Ki tudja, hogy ez hova vezet 100-200 éven belül? Ha addig az individualista nyugat nem számolja fel magát, akkor elképzelhető, hogy a gyerekek egy külső lombikban fogannak, biológiailag optimális párosításokból, javított génekkel, robotdajkák nevelik őket, a felnőtteknek pedig csak annyi lesz a dolguk, hogy megnyissák a következő szexprogramot a gépen, ami az ideális partnert szimulálja.
Jelenleg viszont pont ott tartunk, hogy Európában a saját születési ráta annyira visszaesett, hogy csak bevándorlással pótolható a hiányzó embertömeg, a népesség szinten tartásához, ez pedig fenyegeti a kulturális egység (nemzet) integritását.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.03. 10:12:05

@Jakab.gipsz: Sóhaj. Te olyan szerencsétlen vagy, hogy szóra sem érdemes kategóriába esel nálam. Aki ilyesféle szavakat használ "migri" az egy balek. Sorry, de te több választ nem kapsz tőlem.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.03. 10:18:12

@meszena: Érdekes, hogy nálad az egyéni halandóság felett érzet aggodalom feloldása a nemzet fennmaradásának nagyobb vágya. Félsz a haláltól, de ha egy nagyobb egység fennmarad, én se halok meg igazán. Egyszerű pszichológia. Beszélgessünk még? Alapvetően nem sok értelme van szubjektív tapasztalatainkat és egónkat ütköztetni, mert nem fogunk közös nevezőre jutni.
Egy viszont biztos, nem túl civilizált a nőket rugdosni, hogy szüljetek, szüljetek, mert kihal a nemzet! Ha már van családod, gyerekeid, részedről megtetted, amit kellett. Miért kényszerítenéd a többieket olyasmire, amit nem akarnak?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.06.03. 10:28:14

@MEDVE1978: Nem is tudom, hogy mennyire lehet romantikus amikor a szülés gyötrelmét enyhítő hormon fröccsben úszó női agy pusztán természetes hatásokra kialakítja az igen erős kötődést utódjával, aki teljesen tőle függ életének első éveiben és féléves koráig azt se tudja magáról, hogy önálló Én, és lóg az anyján, valamint halálra rémül, ha csak egy percre is magára hagyják. Ebben semmi szép sincs, tiszta biológia. Lehet reklámozni, de férfiként lövésed sem lehet az egészről.

meszena 2017.06.03. 11:40:53

@Gamma Leonis: Én magyar vagyok és nekem fontos kérdés nemzetem fennmaradása. Azt is megértem, hogy a nem magyaroknak nem fontos: más nemzetért én sem aggódom.
Nem tudom honnan veszed, hogy aggódom a halandóságom miatt? Lehet, hogy keresztény vagyok és abban hiszek, hogy örökké élek.
Hol rugdostam "civilizált nőket", hogy szüljetek? Pont azt mondtam, hogy nem is biztos, hogy baj, hogy csak a nők szülnek, és a "civilizáltak" meg nem.
Soha nem érdekelt, hogy milyen elvárások vannak, az embernek nem azért lesznek gyermekei mert a nemzetet akarja megmenteni. De ugyanígy szánom azokat is, akik állítólag azért nem szülnek, mert ebbe az országba minek.

meszena 2017.06.03. 11:43:06

@Gamma Leonis: Sajnálom, ha te csak biológiának élted meg a gyermekszületést és nevelést. Ezért mondom, hogy pont elég az, ha azok szülnek, akik akarnak.

bbwd 2017.06.04. 00:08:46

@ezta: pondró? :D

anyád gondolkodott volna így, mint te, nem szült volna egy felesleges lényt a világra...

bbwd 2017.06.04. 00:12:30

@ezta: ja, még egy

az önérzet a legfeleslegesebb és legkártékonyabb (önsorsrontó) dolog a világon
süti beállítások módosítása